W SŁUŻBIE SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ

EKO PATROL W DZIAŁANIU – UWAGA PRZEJAZD!!!

Opuszczone rogatki i czerwone światło na sygnalizatorze to bezwzględny zakaz wejścia i wjazdu na przejazd kolejowy. Niestety nadal jest to częsty proceder. Pośpiech, telefon w ręku, przeświadczenie, że zdążymy, bo przecież zawsze mamy szczęście. Może osoba przechodząca przez tory kolejowe przy ulicy Szczecińskiej pomimo opuszczonych rogatek tym razem miała szczęście, bo uniknęła konfrontacji z pociągiem, ale wpadła prosto w ręce naszego Eko Patrolu. Funkcjonariusze ukarali niefrasobliwego przechodnia mandatem karnym w wysokości 2000 zł.

PRZYPOMINAMY!
1. Przejście jak i jazda pojazdem przez przejazd kolejowy jest dozwolona dopiero po całkowitym otwarciu rogatek oraz po zakończeniu wyświetlania przez sygnalizator świetlny czerwonego światła.

2. Obowiązki kierującego pojazdem przy zbliżaniu się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżaniu przez przejazd:
• kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza, jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona (art. 28 ust. 1 p.r.d.)
• kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd (art. 28 ust. 2 p.r.d.)
3. Ponadto, kierującemu pojazdem zabrania się:
• objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
• wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
• wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
• omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
W razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym, kierujący jest obowiązany niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie (art. 28 § 4 p.r.d.).

BD